Hiljuti juhtus Vändra vallas 82-aastase üksinda elava prouaga traagiline õnnetus. Ta kukkus oma koduhoovis ega saanud enam ise püsti. Appihüüdeid sel õnnetul õhtul keegi läheduses kuulmas polnud. Nii avastaski naabrinaine hättasattunu alles järgmisel hommikul, mil alajahtumine oli juba pöördumatuid kahjustusi põhjustanud. Vanadaam viidi haiglasse, kus ta viibib tänaseni.

Sel varakevadel sai proua oma randmele turvatunnet tõstva Medi häirenupu, mis võimaldab just selliste terviserikete ja õnnetuste puhul abitust olukorrast koheselt lähedasi teavitada ning neid appi saata. Valla hooldustöötaja ja naise poeg, kes vanadaami sageli külastasid, kontrollisid iga kord, et proual häirenupp randmel oleks. Siiani oli ta seda ka pidevalt kandnud. Ent just sel traagilisel päeval naisel häirenuppu randmel polnud. Samuti oli toas laual ka mobiiltelefon. Eriti kurvaks muudabki õnnetult lõppenud kukkumise asjaolu, et randmel oleva häirenupu vajutuse korral oleks abi temani üsna kiiresti jõudnud ja enim tervist kahjustanud üleöö õues maapinnal pikali olemisest tekkinud alajahtumine olnuks olemata.

Vändra valla aktiivne sotsiaalnõunik Lembi Uulimaa, tänu kelle algatusele Vändra vallas häirenuputeenust viiele üksielavale abivajajale osutatakse, tõdes samuti: „Ei tea tõesti, miks ta küll seekord häirenupu käe pealt ära oli võtnud ja tuppa jätnud. Kordasime talle nii meie hooldustöötajaga kui ka poeg, et nupp olgu ikka kogu aeg käe peal. Siiani oligi.“ Õnnetus tõepoolest ei hüüa tulles, avaldas ka Uulimaa kahetsust. „Ja et just sel korral, mil nupp toas, pidi nii hullusti minema“, sõnas sotsiaalnõunik.

Esimesena üleriiklikku häirenuputeenust osutava Meditech Estonia juhatuse liikme Paavo Ala sõnul oli Vändras juhtunud õnnetus seda traagilisem, et vanaproual ometi oli häirenupp, mida just sellises olukorras kasutada. „On äärmiselt kahetsusväärne, et meie väikest abimeest hoolealusel just sel hetkel käe peal polnud. Häirenupp on nagu turvavöö – aitab siis, kui seda kasutada. Ja nii nagu autos turvavöö olgu häirenupp inimesel alati kaasas, sest keegi ei tea millal midagi tervisega või lihtsalt kukkumine juhtuda võib“, lausus Ala.

Juba esimesel tegutsemisaastal päästis Medi häirenuputeenus vähemalt kolmel korral inimese elu. 2010. aasta viimane analoogne intsident toimus detsembri algul Harjumaal 76-aastase härraga, kes samamoodi oma hoovis kukkumise järel häirenuppu vajutas, mille peale Medi kõnekeskus tema pojapoega teavitas ja tolle appi saatis. Vanahärra suudeti tänu sellele peagi tuppa toimetada ja külmumine jäi olemata.

Häirenuputeenus on maailmas üle kolmekümne aasta peamiselt vanureid ja liikumispuuetega inimesi abistav sotsiaalne hoolekandeteenus, mis aitab õnnetuse, terviserikke, tulekahju või ka kuritegeliku ohu korral abivajajal ühe nupuvajutusega juhtunust teada anda ning kindlustab sellega abi kiire saabumise ning hoiab sellega ära raskemad tagajärjed. Meditech Estonia on Eesti esimene üleriikliku häirenuputeenuse osutaja – kaasaegne professionaalne sotsiaalvalveteenus on kõikjal Eestis nüüdseks kättesaadav üle aasta.
Häirenuputeenust osutatakse nii eraisikutele kui kohalikele omavalitsustele kõikjal üle Eesti. Ettevõte rendib, müüb, paigaldab ja hooldab üle 30-aastase kogemusega Rootsi tootja STT Condigi sotsiaalvalveseadmeid. Hoolealuseid teenindab ööpäevaringne kõnekeskus eesti ja vene keeles. Medi häirenuputeenus tõstab oluliselt nii hoolealuste kui nende lähedaste või hooldajate kindlustunnet, tõdevad teenuse kasutajad ja nende lähedased.